Undgå falske webshops

Handler du også på nettet, ligesom tre ud af fire andre danskere? Det øgede internetsalg har gjort livet lettere for forbrugerne og skabt vækst for mange danske virksomheder. Der er dog de senere år, som internetsalget er steget, også blevet markant flere it-kriminelle, som fx prøver at få folk til at købe produkter på falske webshops, som aldrig dukker op, selv om der er betalt for dem.

Når du handler på nettet, er det derfor en god idé at tage nogle forbehold både før, under og efter købet, så du undgår at blive snydt.

Vidste du fx at skæve priser, stavefejl og manglende kontaktoplysninger på webshoppen skal få dine alarmklokker til at ringe? Eller at du aldrig skal give dine kortoplysninger via e-mail, telefon eller på sociale medier. Og at du, hvis uheldet alligevel er ude, kan tage kontakt til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen eller E-mærket, som begge har en gratis hotline?

Vi har lavet en guide, hvor vi har samlet en masse tips og tricks til, hvordan du undgår at blive snydt. Læs guiden her og føl dig bedre rustet, når du handler på nettet.

Copyright 2016 All Rights Reserved.