FAQ - Administration

Hvis du får brug for at ændre detaljer omkring dit domænenavn, kan du gøre det på vores online selvbetjening.

Du kan f.eks.

  • betale dine fakturaer
  • slette dit domænenavn
  • opdatere dine kontaktoplysninger

Hvis du har spørgsmål til at udføre handlinger på selvbetjeningen, kan du benytte BRUG FOR HJÆLP-sektionen.

 

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Et domænenavn kan være suspenderet i tre måneder. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de tre måneder, sletter vi registreringen af domænenavnet.

Validering betyder, at DK Hostmaster sammenligner de navne- og adresseinformationer, der er opgivet til DK Hostmaster med dem, der er registreret i CPR- eller CVR-registeret.

For registranter med dansk adresse bliver navne- og adresseoplysningerne sammenholdt, når et domænenavn oprettes. På den måde kan vi sikre os, at alle kontaktoplysninger på vores registranter er retvisende.

Når dine oplysninger er valideret behøver du ikke at opdatere dine adresseoplysninger andre steder end i CPR- eller CVR-registeret. Øvrige kontaktoplysninger, som f.eks. e-mailadressen, er du dog stadig forpligtet til at holde opdateret.

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening (benyt funktionen "Genopret domænenavn"). Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden tre måneder efter suspenderingsdatoen, sletter vi domænenavnet.

Slet dit domænenavn, hvis du ikke ønsker at benytte det længere. Du kan slette domænenavnet nemt på vores online selvbetjening.

Efter en sletning vil andre have mulighed for at registrere domænenavnet.

Læs mere om hvordan du sletter et domænenavn.

Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give domænenavnet til en anden eller omregistrere det til et andet bruger-id. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.

Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.

Læs mere om hvordan du overdrager et domænenavn.

 

Hvis du ønsker et andet webhotel (navneserverudbyder), skal dit domænenavn flyttes til en navneserver.

Du skal tage kontakt til din nye navneserverudbyder, som i de fleste tilfælde kan flytte domænenavnet til de korrekte navneservere.

Efter oprettelse af domænenavnet hos din nye udbyder, kan du også selv flytte det via vores online selvbetjening ved at benytte funktionen "Skift navneserver".

Læs mere om hvordan du skifter navneserver på et domænenavn her.

 

Du skal betale dansk moms, hvis du er:

  • En privatperson eller virksomhed med bopæl i Danmark
  • En privatperson, der bor i et EU-land
  • En privatperson eller virksomhed, der bor uden for EU

Du behøver ikke at betale moms, hvis du er:

  • En virksomhed med bopæl inden for EU (undtagen Danmark)

 

Virksomheder inden for EU er forpligtiget til at sikre sig, at deres momsnummer (VAT nummer/CVR nummer) er registreret sammen med virksomhedens kontaktoplysninger hos DK Hostmaster. Dette opdateres via selvbetjeningen under "Rediger kontaktoplysninger". Fakturering uden dansk moms forudsætter således, at der er registreret et korrekt VAT nummer/CVR nummer hos os.

Vi gør opmærksom på, at hvis din virksomhed allerede har registreret et CVR-nummer hos os og du ønsker at ændre dette, kræver det at domænenavnet overdrages fra den gamle til den nye virksomhed. Læs mere om hvordan man overdrager et domænenavn.

 

Ja, visse udbydere tilbyder denne service. Din udbyder kan med din samtykke sætte sig på som betaler af dit domænenavn hos DK Hostmaster, når den første registreringsperiode udløber, og domænenavnet skal fornyes (typisk efter et år). Når din udbyder er betaler, får du ikke selv tilsendt en faktura fra DK Hostmaster.

Hvis du ikke ønsker, at din udbyder betaler for din registrering af domænenavnet, skal du blot afvise udbyderens anmodning og i stedet betale den faktura, som DK Hostmaster sender til dig.

Hvis du sletter dit domænenavn inden registreringsperioden er udløbet, kan du få det resterende periodegebyr tilbagebetalt, hvis:

  • Din registreringsperiode er længere end 1 år (2,3 eller 5 år)
  • Din registreringsperiode endnu ikke er påbegyndt

Hvis registreringsperioden er påbegyndt, vil der være en bindingsperiode på 5 måneder, hvor gebyret ikke kan tilbagebetales. Ved ikke påbegyndte perioder vil hele beløbet blive tilbagebetalt.

Notifikation

Du vil modtage en e-mail fra DK Hostmaster, hvis du har et tilgodehavende på et periodegebyr. Her vil du blive bedt om at logge på vores selvbetjening med bruger-id og adgangskode, hvor du kan indtaste dine bankoplysninger.

Vær opmærksom på, at det er registranten af domænenavnet, som modtager denne e-mail og ikke betaleren.

turkis-design

sss

Klik her, hvis du har spørgsmål til selvbetjeningen

Her kan du finde teknisk information og formularer, som er relevant i arbejdet som registrator eller navneserveransvarlig. Her kan du finde teknisk information og formularer, som er relevant i arbejdet som registrator eller navneserveransvarlig. Her kan du finde teknisk information og formularer, som er relevant i arbejdet som registrator eller navneserveransvarlig. Her kan du finde teknisk information og formularer, som er relevant i arbejdet som registrator eller navneserveransvarlig.

Copyright 2016 All Rights Reserved.