Hvorfor oplever jeg problemer med at logge ind med MitID?

Tilbage til alle spørgsmål og svar

Der er flere grunde til, at du kan opleve problemer med at logge på med MitID.

  • Hvis du har valgt det forkerte MitID, vil login fejle. Det kunne fx være, hvis du bruger dit private MitID men har valgt, at du vil logge på som din virksomhed eller omvendt.
  • Du kan opleve fejl ved login med MitID, hvis du har et privat MitID, hvor der er et MitID Erhverv tilknyttet, og dette ikke er opsat helt korrekt. Du kan undersøge din opsætning ved at kontakte MitID-support her. Læs her for mere information om MitID Erhverv.

Hvis dit domænenavn er registreret under et CVR-nr. med et tilknyttet P-nummer, så skal du sikre dig, at brugeradministratoren til det registrerede CVR nummer, har sørget for at oprette dig som brugere på MitID Erhverv, eller have bestilt et brugercertifikat til dig.

Vejledning til tilslutning til MitID Erhverv:

  1. Gå ind på https://mitid-erhverv.dk/tilslutning/
  2. Gå ned på siden, vælg "Start tilslutning" og følg vejledning på siden.
  3. Accepter vilkår.
  4. Opsæt tilslutningen som administrator.
  5. Herefter skal du gennemføre opsætningen, hvor du skal bekræfte, at du vil benytte dit private MitID til erhvervs-validering.

Bemærk, at har du flere CVR-numre tilknyttet dit MitID, så skal tilslutningen accepteres per CVR.

Du kan efterfølgende logge ind hos os og validere med MitID Erhverv.

Ønsker du yderligere vejledning til at registrere tilslutningen, skal du kontakte MitID Erhverv på tlf. 33 98 00 20.